مگنت تراپی در پوکی استخوان

مگنت تراپی در پوکی استخوان

مگنت تراپی در پوکی استخوان

مگنت تراپی یک درمان مکمل است که شامل استفاده از میدان های مغناطیسی ساکن برای درمان بیماری های مختلف از جمله پوکی استخوان است. برخی از مطالعات نشان می دهد که مغناطیس درمانی ممکن است تأثیر مثبتی بر تراکم مواد معدنی استخوان داشته باشد، در حالی که برخی دیگر تفاوت معنی داری بین مغناطیس درمانی و دارونما پیدا نکردند.

پوکی استخوان یک وضعیت پزشکی است که با از دست دادن توده و تراکم استخوان مشخص می شود که می تواند منجر به افزایش خطر شکستگی شود. این بیماری بیشتر در زنان یائسه دیده می شود، اگرچه ممکن است در مردان و زنان در هر سنی نیز رخ دهد.

این عارضه اغلب بی‌ صدا و بدون هیچ علامت یا درد تا زمانی که شکستگی رخ دهد، پیشرفت می‌کند. محل های رایج برای شکستگی ها شامل لگن، ستون فقرات و مچ دست است. عوامل خطر پوکی استخوان عبارتند از سن، جنسیت، ژنتیک، وزن کم بدن، سیگار کشیدن، مصرف بیش از حد الکل و برخی شرایط پزشکی مانند پرکاری تیروئید و بیماری التهابی روده.

پیشگیری و درمان پوکی استخوان معمولاً شامل ترکیبی از اصلاحات سبک زندگی، مانند ورزش منظم و رژیم غذایی سالم سرشار از کلسیم و ویتامین D، و همچنین دارو برای کاهش یا توقف از دست دادن استخوان است.

درمان جایگزینی هورمون تراپی (HRT) همچنین ممکن است در زنان یائسه برای کمک به جلوگیری از تحلیل استخوان استفاده شود. 

توجه به این نکته ضروری است که پوکی استخوان یک وضعیت پزشکی جدی است که نیاز به درمان پزشکی مناسب دارد. در حالی که مغناطیس درمانی ممکن است به عنوان یک درمان مکمل برای درمان های معمولی استفاده شود، نباید به عنوان جایگزینی برای مراقبت های پزشکی استفاده شود.

فواید مگنت تراپی در پوکی استخوان

مگنت تراپی یک درمان مکمل است که شامل استفاده از میدان های مغناطیسی ساکن برای درمان بیماری های مختلف از جمله پوکی استخوان است. برخی از طرفداران مگنت تراپی ادعا می کنند که می تواند به بهبود تراکم استخوان و کاهش خطر شکستگی در افراد مبتلا به پوکی استخوان کمک کند. 

چند مطالعه نشان داده اند که مغناطیس درمانی ممکن است تاثیر مثبتی بر سلامت استخوان داشته باشد. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2004 که در مجله پزشکی جایگزین و مکمل منتشر شد، نشان داد که میدان های مغناطیسی با فرکانس پایین تراکم استخوان را در زنان یائسه مبتلا به پوکی استخوان بهبود می بخشد. مطالعه دیگری که در مجله تراکم سنجی بالینی در سال 2005 منتشر شد نشان داد که مگنت تراپی تراکم استخوان را در لگن و ستون فقرات در زنان یائسه مبتلا به پوکی استخوان بهبود می بخشد.

در حالی که مگنت تراپی ممکن است به عنوان یک درمان مکمل برای درمان های معمولی برای پوکی استخوان استفاده شود، اما نباید به عنوان جایگزینی برای مراقبت های پزشکی استفاده شود. اگر نگران سلامت استخوان خود هستید، مهم است که با یک متخصص مشورت کنید.

متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آوای زندگی در اصفهان ، طرف قرارداد با بیمه های دی ، بیمه بنیاد شهید، بیمه بازنشتگان صنعت نفت و بیمه آتیه سازان حافظ خدمات تخصصی فیزیوتراپی از جمله مگنت تراپی را ارائه می دهند.

مقالات بیشتر

کمردرد مکانیکی

کمردرد مکانیکی

کمردرد مکانیکی یکی از شایع‌ ترین مشکلاتی است که بسیاری از افراد در طول زندگی با آن مواجه می‌شوند. یکی…
درد سیاتیک در بارداری

درد سیاتیک در بارداری

درد سیاتیک در بارداری یکی از عوارضی است که برخی زنان تجربه می کنند ، در حالی که بسیاری از…
سی پی ام پس از جراحی شانه

سی پی ام پس از جراحی شانه

سی پی ام پس از جراحی شانه یکی از بخش های برنامه فیزیوتراپی و توانبخشی پس از جراحی شانه است…
سوزن خشک

سوزن خشک

سوزن خشک یا درای نیدلینگ در سال های اخیر، به عنوان یک روش درمانی محبوب در فیزیوتراپی برای کاهش درد…
مگنت تسلا

مگنت تسلا

مگنت تسلا اصطلاحی است که برای توصیف آهن‌رباهایی با قدرت میدان مغناطیسی بسیار بالا استفاده می‌شود. این آهن‌رباها قادرند میدان‌های…

مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در اصفهان

راه های ارتباطی

۰۳۱۳۶۶۴۰۰۱۶
۰۹۰۲۲۲۱۶۸۶۱

مشاوره

جستجو

دسته بندی مقالات

دسته‌ها

keyboard_arrow_up