فیزیوتراپی برای درمان اسکولیوز

فیزیوتراپی برای درمان اسکولیوز

فیزیوتراپی برای درمان اسکولیوز

اسکولیوز یک بیماری اسکلتی عضلانی است که می تواند افراد را در هر زمینه و سنی تحت تاثیر قرار دهد. عوامل متعددی می توانند باعث ایجاد اسکولیوز شوند و روش های مختلفی برای مدیریت و تشخیص اسکولیوز وجود دارد. فیزیوتراپی برای درمان بیماری های اسکلتی عضلانی شناخته شده است و نقش موثری در درمان اسکولیوز دارد.

اسکولیوز یک انحنای جانبی غیر طبیعی ستون فقرات است. به طور معمول، ستون فقرات روی یک خط مستقیم از پشت قرار می گیرد. فرد مبتلا به اسکولیوز دارای انحنای ستون فقرات است. شدت انحنا بسته به فرد متفاوت است.

این بیماری معمولاً در دوران کودکی یا نوجوانی تشخیص داده می شود، اما برخی از موارد خفیف ممکن است تا بزرگسالی تشخیص داده نشوند. با این حال، اسکولیوز می تواند در طول زمان و به دلیل تغییرات در ستون فقرات رخ دهد.

فیزیوتراپی برای درمان اسکولیوز به عنوان موثرترین روش درمان غیرجراحی شناخته می شود که در کلینیک فیزیوتراپی آوای زندگی (بهترین فیزیوتراپی اصفهان) ارائه می شود.

علائم و نشانه های اسکولیوز ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • شانه های ناهموار
  • یک تیغه شانه که برجسته تر از دیگری به نظر می رسد
  • کمر ناهموار
  • یک لگن بالاتر از دیگری
  • اگر منحنی اسکولیوز بدتر شود، ستون فقرات نیز می‌چرخد یا می‌پیچد، علاوه بر انحنای پهلو به پهلو. این باعث می شود که دنده های یک طرف بدن بیشتر از طرف دیگر بیرون بیایند.

در موارد شدیدتر، قلب و ریه ها ممکن است به درستی کار نکنند و بیمار دچار تنگی نفس و درد قفسه سینه شود.

فیزیوتراپی برای درمان اسکولیوز

اسکولیوز را می توان از طریق درمان های فیزیوتراپی که هدف آن اصلاح انحنای بیش از حد ستون فقرات و عدم تعادل عضلانی است، مدیریت کرد. این عدم تعادل می تواند باعث خم شدن ستون فقرات شود و بر تحرک، عملکرد و وضعیت بدن شما تأثیر بگذارد. فیزیوتراپی می تواند به کاهش یا رهایی از درد کمک کند.

در مرکز فیزیوتراپی آوای زندگی در اصفهان، ما یک برنامه درمانی ایجاد خواهیم کرد که هدف آن کمک به شما برای دستیابی به انعطاف پذیری عضلات است. فیزیوتراپیست های ما بسته به اینکه شما یک مورد خفیف، متوسط ​​یا شدید اسکولیوز دارید، تمرینات خاصی را توصیه می کنند.

شما می توانید اسکولیوز خفیف را از طریق ورزش، فیزیوتراپی اسکولیوز، کایروپراکتیک و مشاهدات پزشکی مدیریت کنید. پیلاتس و یوگا می توانند به کاهش سطح درد و افزایش انعطاف پذیری در برخی موارد کمک کنند.

درمان اسکولیوز متوسط ​​ممکن است شامل بریس برای جلوگیری از انحنای بیشتر ستون فقرات باشد. پزشک شما ممکن است بسته به شدت، مشاهدات پزشکی یا روش های درمانی بیشتری را توصیه کند.

اگر اسکولیوز شدید شود، جراحی اسکولیوز ممکن است مناسب ترین گزینه درمانی باشد. تصمیم برای انجام این جراحی ممکن است تحت تأثیر شکل ستون فقرات، قد شما، یا اینکه سایر قسمت های بدن شما به شدت تحت تأثیر رشد ستون فقرات قرار می گیرند، باشد.

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی برای درمان اسکولیوز – درمان اسکولیوز با روشهای فیزیوتراپی – بهترین درمان اسکولیوز – بهترین فیزیوتراپی اصفهان – فیزیوتراپی خوب در اصفهان

مقالات بیشتر

کمردرد مکانیکی

کمردرد مکانیکی

کمردرد مکانیکی یکی از شایع‌ ترین مشکلاتی است که بسیاری از افراد در طول زندگی با آن مواجه می‌شوند. یکی…
درد سیاتیک در بارداری

درد سیاتیک در بارداری

درد سیاتیک در بارداری یکی از عوارضی است که برخی زنان تجربه می کنند ، در حالی که بسیاری از…
سی پی ام پس از جراحی شانه

سی پی ام پس از جراحی شانه

سی پی ام پس از جراحی شانه یکی از بخش های برنامه فیزیوتراپی و توانبخشی پس از جراحی شانه است…
سوزن خشک

سوزن خشک

سوزن خشک یا درای نیدلینگ در سال های اخیر، به عنوان یک روش درمانی محبوب در فیزیوتراپی برای کاهش درد…
مگنت تسلا

مگنت تسلا

مگنت تسلا اصطلاحی است که برای توصیف آهن‌رباهایی با قدرت میدان مغناطیسی بسیار بالا استفاده می‌شود. این آهن‌رباها قادرند میدان‌های…

مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در اصفهان

راه های ارتباطی

۰۳۱۳۶۶۴۰۰۱۶
۰۹۰۲۲۲۱۶۸۶۱

مشاوره

جستجو

دسته بندی مقالات

دسته‌ها

keyboard_arrow_up