فیزیوتراپی اختلالات جنسی آقایان

فیزیوتراپی اختلالات جنسی آقایان

فیزیوتراپی اختلالات جنسی آقایان

کف لگن یک ساختار ماهیچه مانند بانوج است که اندام های لگن را در جای خود نگه می دارد. گاهی اوقات، این ماهیچه ها ممکن است خیلی سفت یا خیلی شل شوند که می تواند به مشکلات سلامت جنسی کمک کند. خوشبختانه فیزیوتراپی کف لگن می تواند کمک کننده باشد.

اغلب، زنان کانون مداخلات فیزیوتراپی کف لگن هستند، شاید به این دلیل که بارداری و زایمان می تواند تأثیر زیادی بر عضلات کف لگن داشته باشد. با این حال، فیزیوتراپی کف لگن ممکن است برای مردانی که اختلالات جنسی خاصی را تجربه می کنند نیز مفید باشد.

مطالعات گذشته ارتباط بین اختلال عملکرد کف لگن و اختلالات عملکرد جنسی مردان از جمله اختلال نعوظ (ED)، اختلالات انزال و اختلالات ارگاسم را نشان داده است. بر این اساس، تمرین عضلات کف لگن با استفاده از تکنیک‌ های فیزیوتراپی مناسب ممکن است نتایج جنسی مردان مبتلا به اختلال عملکرد کف لگن را بهبود بخشد.

فیزیوتراپی اختلالات جنسی آقایان

تحقیقات نشان داده است که فیزیوتراپی کف لگن می تواند سفتی و سختی نعوظ را در برخی از مردان بهبود بخشد. حتی زمانی که چنین پیشرفت‌ هایی اندک باشند، می‌توانند از نظر عاطفی و جنسی تفاوت بزرگی برای بیماران ایجاد کنند. یک تغییر کوچک ممکن است تفاوت بین بیمار قادر به داشتن رابطه جنسی دخول با ناتوانی در انجام این کار باشد.

علاوه بر این، کف لگن در انزال نقش دارد، بنابراین تمرین عضلات کف لگن ممکن است به مرد کنترل بیشتری بر این فرآیند بدهد. مردانی که با انزال زودرس دست و پنجه نرم می کنند ممکن است بتوانند با کمک فیزیوتراپی کف لگن زمان تأخیر انزال داخل واژن خود را (یعنی زمان شروع نفوذ واژن تا انزال) افزایش دهند. (تا به حال، بیشتر تحقیقات در مورد انزال زودرس بر زمان تاخیر انزال داخل واژینال متمرکز بوده است. تحقیقات بیشتر در مورد زمان انزال در سایر اشکال دخول می تواند داده ها را برای همه بیمارانی که در انواع مختلف فعالیت های جنسی شرکت می کنند، بهبود بخشد.)

انقباضات ماهیچه ای که توسط کف لگن تسهیل می شود می تواند لذت و تجربه ارگاسم را افزایش دهد. بنابراین انجام تمرینات مناسب کف لگن ممکن است باعث تشدید احساس لذتی شود که فرد در هنگام ارگاسم یا انزال دارد.

اخیراً فیزیوتراپی کف لگن به عنوان یک گزینه درمانی برای بیماری پیرونی مورد بررسی قرار گرفته است. برخی از فیزیوتراپیست ها از تمرینات کف لگن، درمان دستی، کشش و تحرک لگن، تعدیل عصبی برای متعادل کردن فعالیت سمپاتیک و پاراسمپاتیک و مدیریت اضطراب و استرس برای بیمارانی که از بیماری پیرونی رنج می برند، استفاده می کنند.

در نهایت، مردان مبتلا به پروستاتیت مزمن و یا سندرم درد مزمن لگن (CP/CPPS) اغلب مشکلات و یا درد را در حین فعالیت جنسی، حرکات روده و ادرار تجربه می‌کنند. این درد ممکن است تا حدی با یک برنامه درمانی که شامل تکنیک های فیزیوتراپی کف لگن و فیزیوتراپی اختلالات جنسی آقایان است، مدیریت شود. فیزیوتراپی کف لگن می تواند به کاهش تنش در عضلات کف لگن کمک کند که ممکن است باعث ایجاد احساسات دردناک در طول این فعالیت ها شود.

بسته به شرایط، فیزیوتراپی کف لگن ممکن است برای عملکرد جنسی مردان و زنان مفید باشد. به این ترتیب، تمرینات تمرینی کف لگن باید به عنوان بخشی از یک رویکرد درمانی (در صورت لزوم) برای بیمارانی که درد جنسی یا نوع دیگری از اختلال عملکرد جنسی را تجربه می کنند، در نظر گرفته شود.

 

مقالات مرتبط :

درمان اختلال نعوظ با شاک ویو تراپی

دلایل اختلال نعوظ

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

مقالات بیشتر

کمردرد مکانیکی

کمردرد مکانیکی

کمردرد مکانیکی یکی از شایع‌ ترین مشکلاتی است که بسیاری از افراد در طول زندگی با آن مواجه می‌شوند. یکی…
درد سیاتیک در بارداری

درد سیاتیک در بارداری

درد سیاتیک در بارداری یکی از عوارضی است که برخی زنان تجربه می کنند ، در حالی که بسیاری از…
سی پی ام پس از جراحی شانه

سی پی ام پس از جراحی شانه

سی پی ام پس از جراحی شانه یکی از بخش های برنامه فیزیوتراپی و توانبخشی پس از جراحی شانه است…
سوزن خشک

سوزن خشک

سوزن خشک یا درای نیدلینگ در سال های اخیر، به عنوان یک روش درمانی محبوب در فیزیوتراپی برای کاهش درد…
مگنت تسلا

مگنت تسلا

مگنت تسلا اصطلاحی است که برای توصیف آهن‌رباهایی با قدرت میدان مغناطیسی بسیار بالا استفاده می‌شود. این آهن‌رباها قادرند میدان‌های…

مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در اصفهان

راه های ارتباطی

۰۳۱۳۶۶۴۰۰۱۶
۰۹۰۲۲۲۱۶۸۶۱

مشاوره

جستجو

دسته بندی مقالات

دسته‌ها

keyboard_arrow_up