درمان اسکولیوز با فیزیوتراپی

درمان اسکولیوز با فیزیوتراپی

درمان اسکولیوز با فیزیوتراپی در موارد انحنای خفیف می تواند کمک کننده باشد و به از بین بردن انحنای غیرطبیعی ستون فقرات کمک کند.

اسکولیوز وضعیتی است که بر شکل طبیعی ستون فقرات تأثیر می گذارد. تراز و وضعیت پشت فرد را تغییر می دهد. با اسکولیوز، ستون فقرات به طرفین حرکت می کند و می چرخد. اسکولیوز می تواند در هر زمانی در طول زندگی رخ دهد. بیشتر در سنین نوجوانی دیده می شود. حدود 2 تا 3 درصد از جمعیت عمومی به اسکولیوز مبتلا هستند. در مردان و زنان به طور مساوی رخ می دهد. با این حال، در زنان، این وضعیت می تواند پیشرونده تر باشد و ممکن است نیاز به درمان بیشتری داشته باشد. اسکولیوز می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد. درمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است. افراد با موارد شدیدتر ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند. رویکرد تیمی بهترین راه برای مدیریت اسکولیوز است. این تیم باید شامل خانواده، یک پزشک یا جراح ارتوپد، یک متخصص ارتوپدی و یک فیزیوتراپیست باشد.

درمان اسکولیوز با فیزیوتراپی می تواند از انجام جراحی های غیرضروری پیشگیری کند ، فیزیوتراپیست پس از ارزیابی دقیق شرایط بیمار برنامه درمانی منحصر بفردی را تنظیم می کند.

اسکولیوز چیست؟

اسکولیوز به صورت انحنای ستون فقرات به سمتی که شامل چرخش است. باعث تغییر در وضعیت بدن و هم ترازی کمر می شود. فرد نمی تواند اسکولیوز را با “صاف ایستادن” اصلاح کند. در عکسبرداری با اشعه ایکس، ستون فقرات ممکن است به شکل “s” یا “c” به نظر برسد.

انواع اسکولیوز

اسکولیوز ایدیوپاتیک نوجوانان. AIS شایع ترین نوع اسکولیوز در کودکان 10-18 ساله است. ایدیوپاتیک یعنی هیچ علت شناخته شده ای وجود ندارد. حدود 30 درصد از کودکان مبتلا به AIS سابقه خانوادگی این بیماری را دارند.

انواع دیگر اسکولیوز عبارتند از:

  • اسکولیوز مادرزادی. نقص در استخوان های ستون فقرات باعث ایجاد اسکولیوز در بدو تولد می شود. منحنی با رشد کودک بیشتر قابل توجه می شود.
  • اسکولیوز عصبی عضلانی. شرایط سیستم عصبی باعث ایجاد این نوع اسکولیوز می شود. شرایطی مانند فلج مغزی یا دیستروفی عضلانی باعث ضعیف شدن عضلات حمایت کننده از ستون فقرات می شود. در عکسبرداری با اشعه ایکس، ستون فقرات ممکن است شکل “c” داشته باشد.
  • اسکولیوز زودرس (در نوزادان و جوانان). هیچ دلیل شناخته شده ای برای شروع زودرس اسکولیوز وجود ندارد. اسکولیوز نوزادی وضعیتی را توصیف می کند که بین تولد تا سه سالگی پیدا شود. اسکولیوز نوجوانان زمانی که قبل از 10 سالگی پیدا شود، آن را توصیف می کند.

اسکولیوز معمولا باعث درد نمی شود. اما درد ممکن است رخ دهد زیرا انحنای غیرطبیعی ستون فقرات بر عضلات و مفاصل اطراف تأثیر می گذارد. این تغییرات ممکن است تراز بدن، وضعیت بدن و الگوهای حرکتی را تغییر دهد. این می تواند باعث تحریک و درد شود. ماهیچه هایی که از ستون فقرات حمایت می کنند ممکن است دچار عدم تعادل شوند و منجر به از دست دادن قدرت و انعطاف پذیری شوند.

درمان اسکولیوز با فیزیوتراپی

گزینه های درمانی برای اسکولیوز شامل فیزیوتراپی، بریس و جراحی است. فیزیوتراپ یا جراح شما بهترین روش درمانی را بر اساس موارد زیر تعیین می کند:

فیزیوتراپیست ها در تمام مراحل اسکولیوز خدمات و درمان ارائه می دهند. آنها به افراد کمک می کنند تا بهترین عملکرد شخصی خود را داشته باشند. فیزیوتراپیست ها به افراد کمک می کنند تا اسکولیوز را در حین بریس زدن و قبل یا بعد از هر عمل جراحی مورد نیاز مدیریت کنند.

فیزیوتراپ شما با شما و فرزندتان همکاری خواهد کرد تا یک برنامه درمانی خاص برای نوع و شدت اسکولیوز ایجاد و تنظیم کند. آنها با شما همکاری خواهند کرد تا به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کنند. آنها و پزشک شما پیشرفت را در طول درمان بررسی خواهند کرد.

درمان های فیزیوتراپی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تمرینات دامنه حرکتی فیزیوتراپیست شما یک برنامه درمانی برای بهبود یا حفظ حرکت طراحی خواهد کرد. آنها تمریناتی را برای کمک به حفظ و بهبود دامنه حرکتی، اگر محدود باشد، انتخاب خواهند کرد.

آموزش قدرت. فیزیوتراپ شما یک برنامه درمانی برای تقویت عضلات اطراف ستون فقرات طراحی خواهد کرد. آنها همچنین به تقویت سایر قسمت های بدن که در اثر اسکولیوز ضعیف شده اند کمک می کنند. نواحی ممکن است شامل باسن، شانه ها و حتی سر و پا باشد.

درمان دستی. فیزیوتراپیست ها می توانند به بازیابی حرکت مفاصل و ماهیچه های محدود شده توسط اسکولیوز کمک کنند. آنها ممکن است از درمان دستی (دستی) برای کمک به هدایت و بازآموزی الگوهای حرکتی استفاده کنند.

روش ها درمان هایی مانند یخ، گرما، تحریک الکتریکی یا اولتراسوند می تواند به افراد در رسیدن به اهداف فیزیوتراپی کمک کند. فیزیوتراپیست شما روش های مناسب را برای مورد خاص شما انتخاب می کند.

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی در اصفهان – فیزیوتراپی ستون فقرات در اصفهان – بهترین فیزیوتراپی اصفهان – درمان اسکولیوز با فیزیوتراپی

مقالات بیشتر

کمردرد مکانیکی

کمردرد مکانیکی

کمردرد مکانیکی یکی از شایع‌ ترین مشکلاتی است که بسیاری از افراد در طول زندگی با آن مواجه می‌شوند. یکی…
درد سیاتیک در بارداری

درد سیاتیک در بارداری

درد سیاتیک در بارداری یکی از عوارضی است که برخی زنان تجربه می کنند ، در حالی که بسیاری از…
سی پی ام پس از جراحی شانه

سی پی ام پس از جراحی شانه

سی پی ام پس از جراحی شانه یکی از بخش های برنامه فیزیوتراپی و توانبخشی پس از جراحی شانه است…
سوزن خشک

سوزن خشک

سوزن خشک یا درای نیدلینگ در سال های اخیر، به عنوان یک روش درمانی محبوب در فیزیوتراپی برای کاهش درد…
مگنت تسلا

مگنت تسلا

مگنت تسلا اصطلاحی است که برای توصیف آهن‌رباهایی با قدرت میدان مغناطیسی بسیار بالا استفاده می‌شود. این آهن‌رباها قادرند میدان‌های…

مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در اصفهان

راه های ارتباطی

۰۳۱۳۶۶۴۰۰۱۶
۰۹۰۲۲۲۱۶۸۶۱

مشاوره

جستجو

دسته بندی مقالات

دسته‌ها

keyboard_arrow_up