تکار تراپی بعد از جراحی کمر

تکار تراپی بعد از جراحی کمر

تکار تراپی بعد از جراحی کمر

تکار تراپی که به عنوان انتقال انرژی خازنی و مقاومتی (CRET) نیز شناخته می شود، نوعی روش در فیزیوتراپی است که از امواج الکترومغناطیسی با فرکانس بالا برای بهبود بافت و تسکین درد استفاده می کند. اغلب در برنامه های توانبخشی برای تسریع بهبودی پس از جراحی، از جمله جراحی کمر استفاده می شود.

درمان Tecar از یک دستگاه تخصصی استفاده می کند که امواج الکترومغناطیسی با فرکانس بالا تولید می کند. این امواج از طریق الکترودهای خازنی یا مقاومتی به بدن منتقل می شوند. الکترودهای خازنی برای درمان بافت های سطحی استفاده می شوند، در حالی که الکترودهای مقاومتی برای بافت های عمیق تر استفاده می شوند. امواج الکترومغناطیسی یک انتقال انرژی ایجاد می کند که گرما را در بافت ایجاد می کند و اثرات درمانی مختلفی را ایجاد می کند.

گرمای تولید شده توسط تکار تراپی با افزایش جریان خون، افزایش آرامش عضلانی و کاهش التهاب به کاهش درد کمک می کند.

درمان با این روش متابولیسم سلولی را تحریک می‌کند، بازسازی بافت و بهبود بافت‌ های آسیب‌ دیده را سرعت می‌بخشد. همچنین رساندن اکسیژن و مواد مغذی به بافت ها را افزایش می دهد و بهبود آنها را تسهیل می کند.

درمان با تکار را می توان برای شرایط مختلف از جمله آسیب های اسکلتی عضلانی، آسیب های ورزشی، شرایط درد مزمن، تاندونیت، رگ به رگ شدن و کشیدگی، توانبخشی پس از عمل و شرایط تخریبی مانند استئوآرتریت استفاده کرد.

فرکانس و مدت جلسات درمانی بسته به شرایط فرد و اهداف درمانی می تواند متفاوت باشد. هر جلسه معمولا بین 15 تا 30 دقیقه طول می کشد و ممکن است یک سری جلسات برای نتایج مطلوب توصیه شود.

تکار تراپی بعد از جراحی کمر

پس از جراحی کمر، درمان با تکار می تواند از چندین جهت مفید باشد:

تسکین درد: درمان با تکار می تواند به کاهش درد و کاهش التهاب در ناحیه آسیب دیده کمک کند. امواج الکترومغناطیسی تولید شده توسط دستگاه به اعماق بافت ها نفوذ می کند، گردش خون را بهبود می بخشد و یک اثر حرارتی ایجاد می کند که می تواند به آرامش عضلات و کاهش درد کمک کند.

التیام بافت: تکارتراپی متابولیسم سلولی را تحریک می کند و بازسازی بافت را تقویت می کند. امواج الکترومغناطیسی جریان خون و اکسیژن رسانی به ناحیه را افزایش می دهد که می تواند روند بهبودی برش های جراحی و بافت های آسیب دیده را تسریع کند.

کاهش تورم و ادم: تورم و ادم پس از جراحی شایع است. تکارتراپی بعد از جراحی کمر می تواند با بهبود تخلیه لنفاوی و تقویت بازجذب مایع در بافت ها به کاهش تورم کمک کند.

افزایش دامنه حرکتی: پس از جراحی کمر، بازیابی دامنه طبیعی حرکت و انعطاف پذیری ضروری است. تکار درمانی می تواند با افزایش کشش بافت و کاهش سفتی و سفتی عضلات به بهبود تحرک و انعطاف پذیری مفاصل کمک کند.

 

 

متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی آوای زندگی در اصفهان (فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه دی ، بیمه آتیه سازان و بیمه صنعت نفت) خدمات تخصصی تکار تراپی بعد از جراحی کمر را ارائه می دهند.

 

بیشتر بخوانید:

فیزیوتراپی سندرم تونل کارپال

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

اصلاج پوسچر با تمرین درمانی

لیزر در نوروپاتی ها

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی طرف قرارداد آتیه سازان حافظ – فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه دی – فیزیوتراپی طرف قرارداد بنیاد شهید – فیزیوتراپی طرف قراداد بازنشستگان صنعت نفت

مقالات بیشتر

کمردرد مکانیکی

کمردرد مکانیکی

کمردرد مکانیکی یکی از شایع‌ ترین مشکلاتی است که بسیاری از افراد در طول زندگی با آن مواجه می‌شوند. یکی…
درد سیاتیک در بارداری

درد سیاتیک در بارداری

درد سیاتیک در بارداری یکی از عوارضی است که برخی زنان تجربه می کنند ، در حالی که بسیاری از…
سی پی ام پس از جراحی شانه

سی پی ام پس از جراحی شانه

سی پی ام پس از جراحی شانه یکی از بخش های برنامه فیزیوتراپی و توانبخشی پس از جراحی شانه است…
سوزن خشک

سوزن خشک

سوزن خشک یا درای نیدلینگ در سال های اخیر، به عنوان یک روش درمانی محبوب در فیزیوتراپی برای کاهش درد…
مگنت تسلا

مگنت تسلا

مگنت تسلا اصطلاحی است که برای توصیف آهن‌رباهایی با قدرت میدان مغناطیسی بسیار بالا استفاده می‌شود. این آهن‌رباها قادرند میدان‌های…

مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در اصفهان

راه های ارتباطی

۰۳۱۳۶۶۴۰۰۱۶
۰۹۰۲۲۲۱۶۸۶۱

مشاوره

جستجو

دسته بندی مقالات

دسته‌ها

keyboard_arrow_up