فیزیوتراپی اختلالات کف لگن در اصفهان

فیزیوتراپی اختلالات کف لگن

فیزیوتراپی اختلالات کف لگن با هدف بهبود عملکرد کف لگن از طریق تمرینات ، اصلاح شیوه زندگی ، آموزش و درمان برای کاهش علائم و از بین بردن آنها است.

این درمان شامل ارزیابی و درمان گروهی از عضلاتی است که با عملکرد ادراری ، روده ای و جنسی درگیر هستند. اگر این عضلات به درستی کار نکنند ، این می تواند منجر به علائمی مانند بی اختیاری ، افزایش فوریت و یا دفعات ، احتباس (عدم امکان تخلیه مثانه یا روده) و درد لگن شود.

وقتی عضلات کف لگن ضعیف هستند ، این می تواند منجر به علائمی مانند بی اختیاری ، افتادگی و همچنین فوریت و تکرر ادرار شود. اگر مشخص شود که کف لگن ضعیف است ، تمرینات کگل یا تمرینات تقویت کننده لگن نقش مهمی در کمک به بهبود این علائم دارند.

در صورت ضعف عضلات کف لگن علائمی مانند درد لگن ، احساس تخلیه ناقص مثانه یا روده ، جریان ضعیف یا مردد و درد در حین یا بعد از رابطه جنسی را تجربه کنید. نکته اصلی این است که یک لگن قوی داشته باشید ، نه یک لگن محکم. در صورتی که کف لگن بیش از حد سفت باشد ، تمرینات متمرکز بر آرامش و کشش های ملایم می تواند به رهایی عضلات کف لگن کمک کند تا علائم شما بهبود یابد.

با این حال ، بسته به علائم شما ،  راهکارهای فیزیوتراپی دیگری هستند که می توانند به درمان اختلال کف لگن کمک کنند.

فیزیوتراپی اختلالات کف لگن

هرکسی می تواند اختلال عملکرد کف لگن داشته باشد و می تواند از فیزیوتراپی اختلالات کف لگن برای درمان این اختلالات بهره مند شود. در حالی که گروه های خاصی وجود دارد که ممکن است شانس بیشتری برای علائم کف لگن داشته باشند ، هر کسی می تواند این علائم را تجربه کند. 

اختلالات کف لگن در بین خانم ها و در طی بارداری ، زایمان و در دوران یائسگی شیوع بالایی دارد.

با رشد نوزاد در رحم مادر، زایمان و بهبودی پس از زایمان ، بدن زنان در مدت زمان کوتاهی تغییرات زیادی را تجربه می کند. ممکن است افراد در ناحیه کمر ، استخوان دنبالچه ، لگن و باسن خود احساس درد کنند. آنها همچنین ممکن است علائمی مانند بی اختیاری ، سنگینی ، فوریت و دفعات و درد را هنگام مقاربت جنسی تجربه کنند. اینها همه علائمی هستند که با فیزیوتراپی کف لگن قابل بهبود هستند

هنگام یائسگی ، سطح استروژن زنان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. به نظر می رسد که استروژن در حفظ عملکرد مطلوب در ناحیه کف لگن مهم است. بنابراین ، هنگام یائسگی افراد ممکن است علائمی مانند سنگینی ، بی اختیاری ، افزایش فوریت و دفعات و درد لگن را تجربه کنند. فیزیوتراپی اختلالات کف لگن نقش مهمی در بهبود این علائم در ترکیب با درمان های پزشک شما ایفا می کند.

در حالی که اختلالات کف لگن در بین خانم ها شیوع بیشتری دارد ، اما ممکن است در آقایان نیز رخ دهد، شایع ترین علل اختلال عملکرد لگن در مردان شامل درد مزمن لگن ، پروستاتیت مزمن ، بعد از جراحی و پس از پروستاتکتومی است. علائم شایع مردان ممکن است شامل احساس تخلیه ناقص مثانه یا روده ، جریان کند یا ضعیف ، بی اختیاری ، درد لگن و اختلال نعوظ باشد. این علائم را می توان با آموزش ، تکنیک های دستی و تمرینات کاهش داد.

پس از انجام عمل جراحی شکم یا لگن ، معمولاً مشکلات مربوط به کف لگن را تجربه می کنید. به طور معمول ، درمان فیزیوتراپی پس از جراحی به منظور کاهش درد و بهبود بافت اسکار عمل می کند.

درمانهای رایج در فیزیوتراپی اختلالات کف لگن شامل انجام تمرینات ، مشاوره و اصلاح شیوه زندگی ، درمان دستی ، الکتروتراپی و تکنیک های آرامش بخش است. ممکن است ارزیابی های دیگری وجود داشته باشد که فیزیوتراپیست در طول جلسات پیگیری انجام دهد. این آزمایشات به درمانگر اجازه می دهد تا تصویر کاملی از نگرانی های شما را دریافت کرده و پیشرفت علائم شما را دنبال کند.

هدف فیزیوتراپیست بهبود علائم شما است ، بنابراین در حالی که ممکن است در برخی از روشهای درمانی ناراحتی ایجاد شود ، هدف این است که پاسخی دردناک ایجاد نشود.

در طول ارزیابی فیزیوتراپی اختلالات کف لگن فیزیوتراپیست به دنبال علت هایی است که ممکن است باعث ایجاد علائم شود. به عنوان مثال ، ممکن است با خم شدن در ناحیه کمر دچار درد شوید و فیزیوتراپیست بخواهد این حرکت را ببیند تا نحوه حرکت کمرتان را ارزیابی کند و چرا با این حرکت درد می کنید. در حالی که ممکن است برخی از علائم درد ایجاد شود ، این نباید علائم شما را تشدید کند یا درد بیشتری را بعد از جلسه به شما القا کند.

در طول جلسات درمانی ، ممکن است از تکنیک هایی برای تسکین علائم شما استفاده شود که ممکن است ناراحتی خفیف ایجاد کند ، اما نباید دردناک باشد. همین اصول در مورد تمرینات و تکنیک های خانگی که توسط فیزیوتراپیست به شما ارائه شده است نیز صدق می کند. برخی از ناراحتی های خفیف ممکن است در حین تمرینات ایجاد شود ، اما نباید در حین یا بعد از تمرینات خانگی احساس درد کنید.

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی اختلالات کف لگن در اصفهان – فیزیوتراپی کف لگن – فیزیوتراپی در اصفهان

مقالات بیشتر

کامپرشن تراپی

کامپرشن تراپی در اصفهان

کامپرشن تراپی یا همان وازوترین یکی از روشهای درمانی در فیزیوتراپی است که شامل اعمال فشار کنترل شده به قسمت های…
فیزیوتراپی با بیمه دی

فیزیوتراپی با بیمه دی

فیزیوتراپی با بیمه دی در اصفهان ، یک حرفه مراقبت های بهداشتی است که به افراد کمک می کند تا…
لیزر پرتوان فیزیوتراپی

لیزر پرتوان فیزیوتراپی

لیزر پرتوان فیزیوتراپی که به عنوان لیزر درمانی با شدت بالا (HILT) نیز شناخته می شود، شکل پیشرفته ای از…

مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در اصفهان

راه های ارتباطی

۰۳۱۳۶۶۴۰۰۱۶
۰۹۰۲۲۲۱۶۸۶۱

مشاوره

جستجو

دسته بندی مقالات

دسته‌ها

keyboard_arrow_up