درمان اسکولیوز با روشهای فیزیوتراپی

درمان اسکولیوز با روشهای فیزیوتراپی

درمان اسکولیوز با روشهای فیزیوتراپی در موارد خفیف این ناهنجاری ستون فقرات امکان پذیر است و به جلوگیری از پیشرفت انحراف نیز کمک زیادی می کند.

اسکولیوز تغییر در انحنای طبیعی ستون فقرات به طور معمول در قسمت میانی یا پایین کمر است. انحنای ستون فقرات از غربالگری اسکولیوز فیزیکی و تصویربرداری اشعه ایکس تشخیص داده می شود.

افزایش انحنا ممکن است قوز دنده ای ایجاد کند که با خم شدن فرد به جلو بیشتر قابل توجه است. قوز دنده زمانی ایجاد می شود که ستون فقرات با چرخش جزئی به چپ یا راست خم می شود. این انحراف ستون فقرات ممکن است باعث ایجاد عدم تقارن در سایر نواحی بدن مانند شانه ها، باسن و خط کمر شود. به عنوان مثال، یک شانه ممکن است بلندتر به نظر برسد.

با توجه به انجمن تحقیقات اسکولیوز، 80 درصد موارد بیماری ایدیوپاتیک یا علت ناشناخته هستند. سایر علل اسکولیوز ممکن است مادرزادی، عصبی عضلانی یا دژنراتیو باشد.

اسکولیوز ایدیوپاتیک در دوران کودکی ظاهر می شود و ممکن است تا نوجوانی پیشرفت کند. پزشک با استفاده از تصویر اشعه ایکس، انحنای ستون فقرات را کنترل می کند. این تصویر زاویه درجه در ستون فقرات به نام زاویه کاب را نشان می دهد. زاویه کاب به تعیین پیشرفت منحنی اسکولیوز کمک می کند.

درمان اسکولیوز با روشهای فیزیوتراپی

یک برنامه مراقبت برای درمان را می توان بر اساس پیشرفت تصمیم گرفت. درمان ممکن است در موارد خفیف ضروری نباشد. با این حال، با افزایش زاویه، درمان های محافظه کارانه و جراحی در دسترس هستند. درمان های محافظه کارانه شامل بریس برای جلوگیری از بدتر شدن انحنا است.

اغلب اوقات درد کمتری با اسکولیوز همراه است، با این حال، با گذشت زمان ممکن است برخی عدم تعادل عضلانی و مشکلات انعطاف پذیری وجود داشته باشد که فیزیوتراپی ممکن است به شما کمک کند.

فیزیوتراپی اغلب در درمان برای تکمیل بریسینگ یا گزینه های جراحی یا مدیریت علائم بیمار به دلیل اسکولیوز استفاده می شود.

رویکرد فیزیوتراپیست برای مدیریت درمان اسکولیوز در فیزیوتراپی، مشاهده عدم تعادل خفیف انحنای ستون فقرات و تمرکز بر علائم مرتبط با این عدم تعادل، مانند درد، محدودیت دامنه حرکتی یا انعطاف پذیری، کاهش قدرت، وضعیت نامناسب است. ، یا مشکل در تنفس.

آموزش بیمار برای بحث در مورد وضعیت و مدیریت اسکولیوز مهم است. همچنین در جلسات درمانی، بازآموزی وضعیتی و ثبات از طریق تمرینات درمانی گنجانده شده است.

بررسی ماهیچه هایی که به دلیل منحنی کشیده یا سفت شده اند ارزیابی می شود. تمرینات کششی و تقویتی ممکن است برای تسکین درد ناشی از این عدم تعادل مناسب باشد.

در نهایت، تمرینات تنفسی ممکن است مورد استفاده قرار گیرد زیرا تغییر شکل ستون فقرات ممکن است موقعیت دنده ها را به دلیل انحنای ستون فقرات تغییر دهد. بیمار مبتلا به اسکولیوز تکنیک‌ها و تمرین‌هایی را می‌آموزد تا از آنها برای یک برنامه ورزشی مستقل در خانه استفاده کند.

 

کلمات مرتبط :

درمان اسکولیوز با روشهای فیزیوتراپی – فیزیوتراپی در درمان اسکولیوز – بهترین درمان اسکولیوز – بهترین مرکز فیزیوتراپی در اصفهان

مقالات بیشتر

درد سیاتیک در بارداری

درد سیاتیک در بارداری

درد سیاتیک در بارداری یکی از عوارضی است که برخی زنان تجربه می کنند ، در حالی که بسیاری از…
سی پی ام پس از جراحی شانه

سی پی ام پس از جراحی شانه

سی پی ام پس از جراحی شانه یکی از بخش های برنامه فیزیوتراپی و توانبخشی پس از جراحی شانه است…
مگنت تسلا

مگنت تسلا

مگنت تسلا اصطلاحی است که برای توصیف آهن‌رباهایی با قدرت میدان مغناطیسی بسیار بالا استفاده می‌شود. این آهن‌رباها قادرند میدان‌های…
سیاتیک کمر

سیاتیک کمر

سیاتیک کمر به درد، ضعف، بی حسی یا گزگز در ساق پا اشاره دارد. در اثر آسیب یا فشار بر…
سی پی ام پس از جراحی زانو

سی پی ام پس از جراحی زانو

سی پی ام پس از جراحی زانو بخصوص جراحی تعویض مفصل زانو یک مدالیته موثر و ضروری است که کمک…

مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در اصفهان

راه های ارتباطی

۰۳۱۳۶۶۴۰۰۱۶
۰۹۰۲۲۲۱۶۸۶۱

مشاوره

جستجو

دسته بندی مقالات

دسته‌ها

keyboard_arrow_up