فیزیوتراپی سندرم تونل کارپال

فیزیوتراپی سندرم تونل کارپال

فیزیوتراپی سندرم تونل کارپال

اگر احساس سوزن سوزن شدن، بی حسی یا درد در یک یا هر دو دست دارید، ممکن است بیماری به نام سندرم تونل کارپال داشته باشید.

تونل کارپال یک گذرگاه باریک در سمت کف مچ دست است. کف این تونل توسط استخوان های مچ دست تشکیل شده و رباط قوی سقف را ایجاد می کند.

یک عصب مهم به نام عصب مدیان از طریق تونل کارپال می گذرد و به پوست شست، انگشت اشاره، انگشت میانی و نیمی از انگشت حلقه احساس می کند. این عصب همچنین به برخی از عضلات اطراف انگشت شست حرکت می کند.

سندرم تونل کارپال زمانی رخ می دهد که به دلایل مختلف بر عصب مدین فشار وارد شود.

سندرم تونل کارپال در دوران بارداری بسیار شایع است اما می تواند هر فردی را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. این به دلیل فشرده شدن یکی از اعصاب مچ دست شما ایجاد می شود.

شایع ترین علائم سندرم تونل کارپال

احساس درد و بی حسی در دست که به ساعد و بازوها نیز منتشر می شود.

همچنین این احتمال وجود دارد که علائم شما در شب بدتر شود، ممکن است با احساس بی حسی و گزگز در دست یا سوزن سوزن های شدید از خواب بیدار شوید و اغلب بازوی خود را روی لبه تخت خود آویزان کنید و با تکان دادن آن احساس طبیعی را به شما بازگرداند.

فعالیت‌ هایی که شامل گرفتن نیز می‌شوند ممکن است علائم شما را تحریک کنند و با گذشت زمان ممکن است متوجه شوید که دستتان در طول کارهای پیچیده کمی ضعیف‌ تر یا دست و پا چلفتی‌ تر به نظر می‌ رسد.

 

فیزیوتراپی سندرم تونل کارپال

چگونه سندرم تونل کارپال را تسکین دهیم

در اینجا چهار تمرین اصلی برای تسکین علائم سندرم تونل کارپال آورده شده است:

1. عضلات مچ دست خود را کشش دهید:

کشش مچ دست برای سندرم تونل کارپال با آرنج صاف، مچ دست خود را به عقب خم کنید و از دست دیگر خود برای کمک به کشش به آرامی استفاده کنید. 15 تا 30 ثانیه نگه دارید و 3 بار تکرار کنید.

2. عضلات شست خود را بکشید:

کشش شست برای سندرم تونل کارپال

با آرنج صاف، انگشت شست خود را بگیرید و به آرامی آن را به سمت عقب بکشید تا کشش بیشتر شود. 15 تا 30 ثانیه نگه دارید و 3 بار تکرار کنید.

3. عصب را در حین حرکت از گردن به مچ دست بکشید:

مچ دست خود را به سمت شانه خود در سمت بد خود خم کنید، طرف سر خود را به سمت دور خم کنید. سپس کف دست خود را فشار دهید و سر خود را به سمت سمت بد خم کنید. در یک منطقه امن و بدون درد حرکت کنید و 15 بار تکرار کنید.

نکات: ممکن است بخواهید با دامنه حرکتی کمی کوچکتر شروع کنید و افزایش دهید.

4. استفاده از آتل مچ دست در شب:

قبل از رفتن به رختخواب آتل خود را بگذارید و آن را در طول شب به مدت 2 هفته بپوشید. همچنین اگر نمی توانید از انجام فعالیتی که معمولاً علائم شما را ایجاد می کند اجتناب کنید، می توان آن را در طول روز برای دوره های کوتاه مدت پوشید.

سایر گزینه های درمانی برای سندرم تونل کارپال

پزشک ممکن است تزریق استروئید را برای کاهش تورم و کاهش فشار روی عصب توصیه کند. این می‌ تواند علائم شما را در کوتاه‌ مدت تسکین دهد، اما بسیار مهم است که هر یک از علل زمینه‌ ای برای جلوگیری از عود بیماری بررسی شود.

اگر درمان مؤثر نباشد، پزشک می‌تواند شما را برای آزمایش‌ هایی معرفی کند تا ببیند اعصاب شما با چه سرعتی می‌توانند سیگنال الکتریکی را از یک قسمت به قسمت دیگر ارسال کنند (تست هدایت عصبی). اگر این آزمایش‌ها نشان دهند که اعصاب شما به اندازه کافی سریع کار نمی‌کنند، ممکن است به شما پیشنهاد جراحی داده شود تا فشار روی مچ دست شما کاهش یابد.

اگرچه ممکن است تونل کارپال در هر دو دست به طور همزمان وجود داشته باشد، اما غیرعادی است. اگر علائم خود را در هر دو دست تجربه می کنید، ممکن است مشکل در واقع از گردن شما باشد. در هر صورت ما یک ارزیابی فیزیکی را با پزشک عمومی یا فیزیوتراپیست توصیه می کنیم.

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

فیزیوتراپی زمانی بهترین نتایج را برای سندرم تونل کارپال دریافت می کند که درمان زودهنگام (در سه ماه اول) شروع شود و علائم هنوز خفیف باشند.

اگر فکر می‌کنید ممکن است از سندرم تونل کارپال رنج می‌برید، با متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی آوای زندگی در اصفهان در ارتباط باشید.

 

 

مقالات بیشتر

مگنت تسلا

مگنت تسلا

مگنت تسلا اصطلاحی است که برای توصیف آهن‌رباهایی با قدرت میدان مغناطیسی بسیار بالا استفاده می‌شود. این آهن‌رباها قادرند میدان‌های…
سیاتیک کمر

سیاتیک کمر

سیاتیک کمر به درد، ضعف، بی حسی یا گزگز در ساق پا اشاره دارد. در اثر آسیب یا فشار بر…
سی پی ام پس از جراحی زانو

سی پی ام پس از جراحی زانو

سی پی ام پس از جراحی زانو بخصوص جراحی تعویض مفصل زانو یک مدالیته موثر و ضروری است که کمک…
کامپرشن تراپی

کامپرشن تراپی در اصفهان

کامپرشن تراپی یا همان وازوترین یکی از روشهای درمانی در فیزیوتراپی است که شامل اعمال فشار کنترل شده به قسمت های…
فیزیوتراپی با بیمه دی

فیزیوتراپی با بیمه دی

فیزیوتراپی با بیمه دی در اصفهان ، یک حرفه مراقبت های بهداشتی است که به افراد کمک می کند تا…

مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در اصفهان

راه های ارتباطی

۰۳۱۳۶۶۴۰۰۱۶
۰۹۰۲۲۲۱۶۸۶۱

مشاوره

جستجو

دسته بندی مقالات

دسته‌ها

keyboard_arrow_up